Üzleti Folyamatok Optimalizálása
Jellemző Problémakörök
- Ad-hoc folyamatok
- Már nem elérhető, aki a működést kialakította
- Túl magas adminisztrációs költség
- Lelassúltak a régen gyors folyamatok
- Szervezeti növekedés utáni hatékonyság problémák
- Versenyképesség romlás
- Ügyviteli szoftverek által behatárolt működés
Kinek érdekes
- Jellemzően 50 fő feletti szervezetek
Eredmény
- Mérhetővé váló folyamatok
- Gyorsabb folyamatok
- Kevesebb emberi erőforrás igénylő folyamatok
- Az állandó folyamatjavítás a szervezet működésének részévé válik
Kapcsolódó technológia
- BPM, BPMN
- Process Mining
Az üzleti folyamatok optimalizálása minden esetben a folyamatok jelenlegi állapotának feltérképezésével indul, melyet egy nagy fokú digitalizáltsággal rendelkező szervezetek esetében jelentős részben a szoftverekből/mérő eszközökből kinyerhető adatok alapján automatikusan történik. A megfelelően dokumentált és ábrázolt folyamatok egy részénél szembetűnő az optimalizációs lehetőséghalamaz, míg más esetekben a valós esetekből történő mérés olyan optimalizációs utakat mutat nekünk, melyekre senki sem gondolt, de működnek.
Az üzleti folyamatok optimalizálása nálunk az alábbi lépésekből áll:
- Szervezet felmérése, az adatforrások(kollégák és szoftverek) megtalálása
- Az emberi erőforrást nem igénylő módszerek alkalmazásának indítása
- Adatgyűjtés
- Üzleti elemzés, folyamatdokumentáció
- Optimalizációs lehetőségek ár/érték arány szerinti sorrendezése
- Folyamatok javítása, és további folyamatmenedzsment ciklus indítása