Üzleti Folyamatok Optimalizálása


Jellemző Problémakörök
  • Ad-hoc folyamatok
  • Már nem elérhető, aki a működést kialakította
  • Túl magas adminisztrációs költség
  • Lelassúltak a régen gyors folyamatok
  • Szervezeti növekedés utáni hatékonyság problémák
  • Versenyképesség romlás
  • Ügyviteli szoftverek által behatárolt működés
Kinek érdekes
  • Jellemzően 50 fő feletti szervezetek
Eredmény
  • Mérhetővé váló folyamatok
  • Gyorsabb folyamatok
  • Kevesebb emberi erőforrás igénylő folyamatok
  • Az állandó folyamatjavítás a szervezet működésének részévé válik
Kapcsolódó technológia
  • BPM, BPMN
  • Process Mining

Az üzleti folyamatok optimalizálása minden esetben a folyamatok jelenlegi állapotának feltérképezésével indul, melyet egy nagy fokú digitalizáltsággal rendelkező szervezetek esetében jelentős részben a szoftverekből/mérő eszközökből kinyerhető adatok alapján automatikusan történik. A megfelelően dokumentált és ábrázolt folyamatok egy részénél szembetűnő az optimalizációs lehetőséghalamaz, míg más esetekben a valós esetekből történő mérés olyan optimalizációs utakat mutat nekünk, melyekre senki sem gondolt, de működnek.

Az üzleti folyamatok optimalizálása nálunk az alábbi lépésekből áll:

  • Szervezet felmérése, az adatforrások(kollégák és szoftverek) megtalálása
  • Az emberi erőforrást nem igénylő módszerek alkalmazásának indítása
  • Adatgyűjtés
  • Üzleti elemzés, folyamatdokumentáció
  • Optimalizációs lehetőségek ár/érték arány szerinti sorrendezése
  • Folyamatok javítása, és további folyamatmenedzsment ciklus indítása